Page 14 - ARU Faaliyet Raporu
P. 14
---------St-ra-te-ji-G-e-liş-ti-rm-e-D-a-ir-e-B-a-şk-a-nl-ığ-ı --------------------------------------------------------------------------

*Müdürün enstitüde görevli aylıklı öğretim elemanları arasından üç yıl atayacağı en çok iki yardımcısı bulunur.
*Müdüre vekalet etme veya müdürlüğün boşalması hallerinde yapılacak işlem, Dekanlarda olduğu gibidir.
*Enstitü Müdürü bu kanun ile Dekanlara verilmiş olan görevleri enstitü bakımından yerine getirir.
*Enstitü Kurulu Müdürün başkanlığında, Müdür Yardımcıları ve enstitüyü oluşturan ana bilim dalı başkanlarından
oluşur.
*Enstitü Yönetim Kurulu, Müdürün başkanlığında, Müdür Yardımcıları, Müdür tarafından gösterilecek altı aday
arasından enstitü kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur.
*Enstitü Kurulu ve Enstitü Yönetim Kurulu, bu kanunla Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kuruluna verilmiş
görevleri enstitü bakımından yerine getirirler.
7.Yüksekokul Müdürü
*Yüksekokulların organları Yüksekokul Müdürü, Yüksekokul Kurulu ve Yüksekokul Yönetim Kuruludur.
*Yüksekokul Müdürü, üç yıl için ilgili Fakülte Dekanının önerisi üzerine Rektör tarafından atanır. Rektörlüğe bağlı
yüksekokullarda bu atama doğrudan Rektör tarafından yapılır. Süresi biten Müdür tekrar atanabilir.
*Müdürün okulda görevli aylıklı öğretim elemanları arasından üç yıl için atayacağı en çok iki yardımcısı bulunur.
*Müdüre vekalet etme veya Müdürlüğün boşalması hallerinde yapılacak işlem, Dekanlarda olduğu gibidir.
*Yüksekokul Müdürü bu kanun ile Dekanlara verilmiş olan görevleri Yüksekokul bakımından yerine getirir.
*Yüksekokul Kurulu, Müdürün başkanlığında Müdür Yardımcıları ve okulu oluşturan bölüm veya ana bilim dalı
başkanlarından oluşur.
*Yüksekokul Yönetim Kurulu; Müdürün başkanlığında, Müdür Yardımcıları ile Müdürce gösterilecek altı aday
arasından Yüksekokul Kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur.
*Yüksekokul Kurulu ve Yüksekokul Yönetim Kurulu, bu kanunla Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kuruluna
verilmiş görevleri Yüksekokul bakımından yerine getirirler.
*Yüksekokul İdari Teşkilatı, Yüksekokul Sekreteri ile sekreterlik bürosundan ve ihtiyaca göre kurulacak Öğrenci
İşleri, Mali İşler, Personel, Kütüphane ve Destek Hizmetleri birimlerinden oluşur.
*Yüksekokul Sekreterlik bürosu ve varsa bağlı birimler, Yüksekokulun idari hizmetlerinin yürütülmesinden
sorumludur.
8.Genel Sekreterlik, Özel Kalem Müdürlüğü ve Daire Başkanlıkları
İdari yönetim örgütünün başında bir genel sekreter, daire başkanlıkları, müdürler, danışmanlar, hukuk müşavirleri,
uzmanlar 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memurlar ve diğer görevliler bulunmaktadır. Her Fakülte
Dekanına bağlı ve Fakülte yönetim örgütünün başında Fakülte Sekreteri, Enstitü veya Yüksekokul Sekreteri
bulunur.

ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ 2016 İDARE FAALİYET RAPORU
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19